Pnevmatike

9775b38c6f8aa95668c5ba25f8421560

Trije veliki in več manjših

Industrija pnevmatik je v zadnjih dveh desetletjih z velikimi združitvami in prevzemi spreminjala ustroj trga, tako da zdaj obstajajo trije veliki koncerni (Goodyear, Michelin in Bridgestone), ki se po velikosti občutno razlikujejo od drugih igralcev v panogi. Veliki trije (Big Three) so na domačih trgih vodilni: Michelin v Evropi, Goodyear v Severni Ameriki, Bridgestone v Aziji, vsi pa s spretnimi prevzemi poskušajo svoj položaj okrepiti tudi na drugih trgih.

Goodyear Tyre & Rubber Company (ime izvira od Američana Charlesa Goodyeara, ki je sredi 19. stoletja iznašel vulkanizacijo, ni pa prepoznal potenciala, ki ga ima ta postopek) je leta 1995 prevzel poljsko družbo Debica. Leta 1999 je sklenil zavezništvo z japonsko skupino Sumitomo Rubber industries in tako pridobil tudi blagovno znamko Dunlop. Last Goodyeara je od leta 1962 tudi nemška Fulda, od leta 2004 pa tudi kranjska Sava Tires.

Continue Reading

Pri motociklih tako kot pri avtomobilih

O tem, kako je s prilagajanjem izpušnih sistemov predpisom posameznih držav, smo povprašali tudi v podjetju Akrapovič, d. o. o., iz Ivančne Gorice, enem največjih svetovnih izdelovalcev izpušnih sistemov za motocikle.
Direktor razvoja Slavko Alojz Trstenjak nam je povedal, da za vse svoje izpuhe že dolgo pridobivajo potrdila o ustreznosti v Nemčiji (TÜV Bayern), saj načeloma velja, da je tam potrjeni izdelek primeren za večino evropskih trgov, tudi za slovenskega. Razlogov za to, da so izbrali prav Nemčijo, je več. Nemški atesti so izjemno strogi, kar pomeni, da so zahteve do izdelka praviloma najvišje v Evropi. Poleg tega jih izvajajo zelo togo, brez odstopanj ali razlik med izdelovalci. »Pol decibela presežka je pol decibela, ne več ne manj, in če izdelek ne ustreza nemškim merilom, še tako velik proizvajalec nima vpliva na rezultate,« pravi Trstenjak. Po njegovih besedah v nekaterih drugih državah ni tako in meritve opravljajo precej bolj ohlapno, črke zakona se ne držijo dosledno, nimajo ustrezne opreme ipd. Kar na koncu škodi zgolj proizvajalcu.

Continue Reading