Naša vozila so sestavljena iz številnih delov in prav vsak del ima svojo funkcijo. Če kateri od njih ne deluje dovolj učinkovito ali je pokvarjen, je treba takoj poskrbeti za zamenjavo. S tem ne nazadnje vplivamo na svojo varnost pa tudi na varnost drugih v cestnem prometu.
Homokinetični zglob je na primer avtodel, ki bistveno pripomore k mirnejši pa tudi zmogljivejši vožnji. Njegova povprečna doba je nekje med 70 000 in 80 000 prevoženimi kilometri. Najpogosteje pa se okvari kot posledica zrahljanosti, korozije ali abrazivne obrabe kroglic, členkov ter oboja. Najpogosteje je za to kriva gumijasta manšeta homokinetičnega zgloba. Na sosednje dele pridejo vlaga, delci prahu in pesek.
Okvara homokinetičnega zgloba zaradi nenadnih zagonov
Homokinetični zglob se najpogosteje dokončno okvari zaradi nenehnih zagonov, in sicer z drsanjem na kolesih. Še posebej je to pogosto tedaj, kadar z vozilom vozimo po cestah s slabo urejenimi površinami. Ne nazadnje je krivec za to tudi preobremenjenost samega motorja.
Ključni znak, ki opozarja na okvaro homokinetičnega zgloba, je specifičen zvok pokanja v času zaviranja vozila. Zvok pokanja se lahko pojavi tudi pri pospeševanju, speljevanju kolesa v jamo in ne nazadnje pri vožnji avta čez različne ovire. Na tovrstne težave neredko pokažejo tudi vibracije volana ter ne nazadnje nežni tresljaji pri speljevanju avta.
Zamenjava homokinetičnega zgloba
Homokinetični zglob je treba zamenjati takoj, ko se pojavijo zgoraj omenjene težave. Pri zamenjavi tega dela avta je treba odstraniti celotno pogonsko gred iz menjalnika. Takšno opravilo je vsekakor veliko bolje zaupati strokovnjakom, ki jih boste našli na avtoservisih.
Namestitev novega homokinetičnega zgloba zahteva zamenjavo prav vseh pritrdilnih elementov ter nanos mazila. Strokovnjaka za menjavo si najhitreje lahko poiščete kar preko spleta.
Izbira homokinetičnega zgloba
Dobro je vedeti, da se pri samodejnem menjavanju praviloma uporabljata dve različni vrsti homokinetičnih zglobov. To sta notranji homokinetični zglob ter zunanji homokinetični zglob.
Pri notranjem zglobu se tulka nahaja v samem ohišju menjalnika, zunanji zglob je nameščen v zglob kolesa. Te komponente z delovanjem v parih omogočajo prenos krožnega momenta, in sicer od diferenciala do pogonskih koles v različnih kotih. Sicer pa se glede na zasnovo homokinetični zglob lahko delimo na štiri osnovne vrste.