Pri motociklih tako kot pri avtomobilih

O tem, kako je s prilagajanjem izpušnih sistemov predpisom posameznih držav, smo povprašali tudi v podjetju Akrapovič, d. o. o., iz Ivančne Gorice, enem največjih svetovnih izdelovalcev izpušnih sistemov za motocikle.
Direktor razvoja Slavko Alojz Trstenjak nam je povedal, da za vse svoje izpuhe že dolgo pridobivajo potrdila o ustreznosti v Nemčiji (TÜV Bayern), saj načeloma velja, da je tam potrjeni izdelek primeren za večino evropskih trgov, tudi za slovenskega. Razlogov za to, da so izbrali prav Nemčijo, je več. Nemški atesti so izjemno strogi, kar pomeni, da so zahteve do izdelka praviloma najvišje v Evropi. Poleg tega jih izvajajo zelo togo, brez odstopanj ali razlik med izdelovalci. »Pol decibela presežka je pol decibela, ne več ne manj, in če izdelek ne ustreza nemškim merilom, še tako velik proizvajalec nima vpliva na rezultate,« pravi Trstenjak. Po njegovih besedah v nekaterih drugih državah ni tako in meritve opravljajo precej bolj ohlapno, črke zakona se ne držijo dosledno, nimajo ustrezne opreme ipd. Kar na koncu škodi zgolj proizvajalcu.

Čeprav je položaj na področju motociklov specifičen, veljajo pri izpušnih sistemih za naknadno vgradnjo enaka pravila kot pri avtomobilskih. Vsi izdelki, ki so naprodaj kot dodatna ali nadomestna oprema za upo v običajnem prometu, morajo ustrezati slovenskim homologacijskim zahtevam. Večina proizvajalcev jih zato že opremlja z odtisom ali ploščico s številko atesta in zgornjo mejo hrupnosti. Predpisi sicer za dirkalne izpušne sisteme, ki pri podjetju Akrapovič obsegajo velik del letne proizvodnje, ne predvidevajo potrdila o ustreznosti. Država recimo ne določa, da bi moral kupec pri nakupu takšnega izpuha predložiti dokazilo, da ga bo uporabljal zgolj v tekmovalne namene, saj bi tako odredbo le stežka izvajali in nadzorovali. Tako se velikokrat primeri, da kupci raje izberejo nehomologiran izpuh, ki je resnici na ljubo malenkost cenejši od potrjenega, čeprav ga potem uporabljajo v običajnem prometu. A to je po Trstenjakovih besedah problem teh kupcev in policije, ki ima vsa sredstva in možnosti za ugotavljanje primernosti izpušnega sistema na motociklu, ki se ji zdi sporen. Tak pregled lahko policisti opravijo sami ali pa to naročijo pri katerem od podjetij, ki opravljajo tehnične preglede.

Mild May weather in Hanover. There all drivers come to the meeting place. (Photo credit: Wikipedia)

Similar Posts:

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *