Pnevmatike

9775b38c6f8aa95668c5ba25f8421560

Trije veliki in več manjših

Industrija pnevmatik je v zadnjih dveh desetletjih z velikimi združitvami in prevzemi spreminjala ustroj trga, tako da zdaj obstajajo trije veliki koncerni (Goodyear, Michelin in Bridgestone), ki se po velikosti občutno razlikujejo od drugih igralcev v panogi. Veliki trije (Big Three) so na domačih trgih vodilni: Michelin v Evropi, Goodyear v Severni Ameriki, Bridgestone v Aziji, vsi pa s spretnimi prevzemi poskušajo svoj položaj okrepiti tudi na drugih trgih.

Goodyear Tyre & Rubber Company (ime izvira od Američana Charlesa Goodyeara, ki je sredi 19. stoletja iznašel vulkanizacijo, ni pa prepoznal potenciala, ki ga ima ta postopek) je leta 1995 prevzel poljsko družbo Debica. Leta 1999 je sklenil zavezništvo z japonsko skupino Sumitomo Rubber industries in tako pridobil tudi blagovno znamko Dunlop. Last Goodyeara je od leta 1962 tudi nemška Fulda, od leta 2004 pa tudi kranjska Sava Tires.

Michelin (leta 1889 sta ga ustanovila brata Edouard in André Michelin) poleg lastne blagovne znamke ima v lasti tudi znamki Kléber (njen večinski lastnik je od leta 1985) in BF Goodrich. Michelin je Uniroyal Goodrich Tire Company prevzel leta 1990.

Bridgestone je japonsko podjetje, ki ga je leta 1925 ustanovil Šodžiro Išibaši. Ime Bridgestone je obrnjen prevod priimka ustanovitelja. Išibaši pomeni v japonščini kamniti most, v angleščini »stonebridge«. Išibaši je dela besede obrnil, ker se tako menda lepše sliši.

Za tremi največjimi precej zaostajajo drugi večji izdelovalci pnevmatik, na primer Continental, Pirelli in Yokohama. V Continentalovo skupino spadajo tudi blagovne znamke Uniroyal (ZDA, od leta 1979), Semperit (Avstrija, od 1985), General Tire (ZDA, od 1987), Gislaved (Švedska, od 1992), Barum (Češka, od 1993) in Mabor (Portugalska, od 1993). Pirelli in Yokohama imata po eno blagovno znamko. Še manjša sta južnokorejska Kumho in Hankook, ki pa se v zadnjih letih precej širita. Poleg njiju delujejo še japonski Toyo, finski specialist za zimske pnevmatike Nokian in nizozemski Vredestein, ki ga je leta 2005 prevzel ruski Amtel.

Preberite si še o tem, kako namestiti pokrivala pred točo za avto.

Za vse, ki iščete poceni najem avtomobila, ki bo kljub temu zanesljiv in udoben. Preberite si več o članku …

Similar Posts:

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *